021-92006881
تاریخ : 2024/03/07

شهرهای حوزه خلیج فارس، همگی دارای جاذبه‌ های گردشگری و زیبایی های خاص خود می باشند که افراد معمولاً برای سفر به آن از خود علاقه نشان می ‌دهند. شهر مسقط به عنوان یکی از شهرهای حوزه خلیج فارس که در کشور عمان واقع شده است، می تواند گزینه بسیار خوبی برای تفریح و گردش افراد به حساب آید.
ما در این مطلب قصد داریم تا شهر مسقط را به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری برای افراد مورد بررسی قرار داده و افرادی که قصد سفر به این شهر را دارند، راهنمایی نماییم. چنانچه شما نیز به این شهر علاقمند هستید با ما تا پایان همراه باشید.

کشور عمان

کشور عمان به عنوان یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس محسوب می‌ شود. پایتخت این کشور مسقط می باشد. کشور عمان جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیار زیادی را در خود جای داده است و به همین دلیل رشد گردشگری بسیار خوبی را دارد. گفتنی است افراد بسیاری از نقاط مختلف دنیا برای دیدن جاذبه های گردشگری کشور عمان به این کشور سفر می کنند. این افراد در سفر خود از شهر مسقط به عنوان نماد کشور عمان دیدن می‌ کنند. توصیه ما این است که برای یک بار هم که شده، کشور عمان را مورد بررسی قرار داده و به آن سفر نمایید. این کشور یک کشور بسیار کوچک در حوزه خلیج فارس است.

شهر مسقط

همانطور که در بالا به آن اشاره شد، شهر مسقط به عنوان پایتخت کشور عمان محسوب می شود. این شهر به عنوان یکی از شهرهای عرب نشین به حساب می آید. گفتنی است شهر مسقط با داشتن وسعتی برابر ۳۵۰۰ کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر هشتصد هزار نفر را در خود جای داده است. این شهر دارای مردمان بسیار آرامی می باشد. مسقط جاذبه ‌های گردشگری بسیار متفاوتی را به عنوان یکی از نمادهای کشور عمان در خود جای داده است.
توصیه ما این است که در سفر به عمان شهر مسقط را به عنوان یکی از بهترین جاذبه های دیدنی و گردشگری عمان مورد بررسی قرار دهید. اطلاعات مختلفی در مورد این شهر وجود دارد که اگر تا پایان با ما همراه باشید، با این اطلاعات آشنا خواهید شد.

 

اطلاعاتی در مورد شهر مسقط

افرادی که قصد سفر به شهر مسقط را دارند، باید یک سری از اطلاعات را در مورد این شهر بدانند. گفتنی است این شهر به عنوان پایتخت کشور عمان، نیم ساعت جلوتر از شهر تهران می باشد. زبانی که در این منطقه با آن ارتباط برقرار می‌ کنند، عربی است و شما باید حتماً به این زبان مسلط باشید و یا از تور لیدر های خود استفاده کنید. واحد پول این کشور ریال عمان است و شما در این شهر باید ریال به همراه داشته باشید.
گفتنی است هر یک ریال عمان برابر ۱۰ هزار تومان ایران می باشد. برق شهری در این کشور ۲۴۰ ولت است که کمی با سایر کشورها متفاوت است. شماره های اضطراری ۹۹۹۹ می باشد. لازم به ذکر است افرادی که قصد سفر به مسقط را دارند، باید فرودگاه بین المللی مسقط را انتخاب نمایند.

 

تاریخچه این شهر

مقسط به عنوان یکی از شهرهای تاریخی منطقه خلیج فارس محسوب می‌ شود. گفتنی است که این شهر به عصر سنگی بر می گردد. کتیبه های مختلف سومری در این کشور با نام ماگان به جای مانده است. لازم به ذکر است که این کشور زمانی جزو ایران سلسله هخامنشی، اشکانی و ساسانی بوده است. در دوره آل جلندی این شهر اسلام را پذیرفت و مردمان آن به این دین روی آورد.

 

آب و هوای مسقط

همانطور که می دانید کشورهای حاشیه خلیج فارس، اغلب دارای آب و هوای بسیار گرمی می باشند. اگر بخواهیم آب و هوای شهر مسقط را مورد بررسی قرار دهیم، می ‌توان گفت که این شهر آب و هوای بیابانی و گرمسیری دارد. گفتنی است که این شهر به مانند شهرهای دبی و لاپاز می باشد. در این شهر تابستان‌ها بسیار گرم و به همراه رطوبت هوا می باشد و در بعضی از اوقات دمای هوا در آن به ۳۸ درجه می ‌رسد. لازم به ذکر است که به بهار و پاییز در این شهر بسیار گرم می باشند و چیزی در حدود ۲۱ درجه سانتیگراد دمای آن است. زمستان ‌های آن هوای معتدلی را دارد و می توان به عنوان یک هوای قابل تحمل از آن نام برد.

 

بهترین زمان سفر به این شهر

اگر بخواهیم بهترین زمان سفر به شهر مسقط را مورد بررسی قرار دهیم، باید پارامتر های متفاوتی را در آن اعمال نماییم. یکی از پارامترهای مهم آب و هوای این شهر است که به عنوان مهمترین پارامتر محسوب می‌ شود. شما می ‌توانید زمستان‌ های این کشور را برای سفر به شهر مسقط انتخاب نمایید.
از دیگر پارامتر های متفاوتی که در این سفر تاثیرگذار می ‌باشد، جشن ها و مراسمات مختلف است که در آن برگزار می شوند. شما می توانید با استفاده از زمان برگزاری این جشنواره ها و جشن های فصلی زمان سفر خود را انتخاب نمایید. در کل می توان گفت اگر قصد دارید تابستان‌ ها به این شهر سفر کنید باید توجه داشته باشید که گرمای هوا در این شهر ممکن است شما را کمی اذیت نماید.

 

تورهای ارائه دهنده سفر به مسقط

تورهای متفاوتی هستند که سفر به مسقط را به افراد ارائه می دهند. لذا استفاده از تورهای مختلف گردشگری، می ‌تواند بهترین گزینه برای مسافران محسوب شود. استفاده از این تورها می تواند هزینه های شما را به کلی کاهش دهد. توصیه ما این است که در زمان استفاده از تورهای سفر به مسقط، بهترین آژانس های هواپیمایی را انتخاب نمایید. آژانس گردشگری آمادای به عنوان مجری مستقیم تورهای عمان، می تواند تور مسقط را با بهترین کیفیت و قیمت در اختیار مسافران قرار دهد. لذا سفر با تور می‌ تواند دغدغه ‌های شما را به کلی کاهش داده و بهترین سفر را برای شما به وجود آورد.

 

اقدامات لازم برای سفر به شهر مسقط

افرادی که قصد سفر به شهر مسقط را دارند، باید یک سری از اقدامات لازم را برای سفر به این شهر را انجام دهند. در ابتدا افراد باید پاسپورت خود را دریافت کرده و نسبت به دریافت ویزای این کشور اقدام نمایند. لازم به ذکر است پس از آن که ویزای این کشور را تهیه کردید، باید نسبت به انتخاب چگونگی سفر اقدام نمایید. شما می توانید با استفاده از راه های دریایی و هوایی سفر به شهر مسقط را انجام دهید. در کل می توان گفت سفر به این شهر می تواند بسیار آسان باشد و اقدامات آنچنان سخت و وقت گیری نخواهد داشت.

 

هزینه های سفر به مسقط

افرادی که قصد سفر به شهر مسقط را دارند، باید توجه داشته باشند که هزینه های سفر به این شهر آنچنان بالا نمی باشد. لذا پارامترهای مختلفی در هزینه های سفر به شهر مسقط تاثیر گذار می باشد. به طور مثال افرادی که با استفاده از روش های دریایی این سفر را انجام می‌ دهند، هزینه کمتری را نسبت به روش هوایی صرف می نمایند. لازم به ذکر است که نوع زمان سفر در هزینه سفر تاثیر گذار می باشد.
خدمات ارائه شده در این سفر با توجه به نوع هتل، نوع خدمات پرواز و یا سفر با کشتی، خورد و خوراک و مدت زمان اقامت در این شهر و بسیاری دیگر از موارد بر روی هزینه تاثیرگذار می ‌باشد. توصیه ما به افراد این است که با توجه به هزینه ‌های خود بهترین خدمات را در سفر به مسقط انتخاب نمایید.

 

خورد و خوراک در شهر مسقط

اگر قصد سفر به مسقط را دارید، باید توجه داشته باشید که غذاهای متفاوتی در این شهر موجود می باشند که شما می توانید از آن به عنوان وعده های غذایی های خود استفاده نمایید. در این شهر غذاهای بین المللی و محلی مختلفی موجود می باشند. از انواع غذاهای محلی مسقط می توان به غذاهایی چون مجبوس، شوا، هریس، حلوا، کباب، نان عمانی و… اشاره کرد. خوردنی های دیگری مانند خرما و قهوه در این شهر بسیار معروف می باشند.

 

جاذبه های گردشگری در شهر مسقط

اگر بخواهیم جاذبه ‌های گردشگری این شهر را مورد بررسی قرار دهیم، باید تعداد بسیار بالای از آن ها را معرفی نماییم. از مهمترین جاذبه های گردشگری بسیار مهم شهر مسقط، باید به قلعه رفصه، غار مجلس الجن، قلعه نخل و … اشاره کرد. سواحل مختلف تفریحی که در این شهر موجود می باشند، همواره مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است و آن ها می ‌توانند به سواحل القرم، الجثه، صلاله و… مراجعه نمایند.

 

نکات مهم در سفر به مسقط

افراد در سفر به شهر مسقط باید یک سری از نکات را مورد توجه قرار دهند. توجه داشته باشید غذاهای عربی و هندی که در این شهر وجود دارند را حتما مورد تجربه قرار دهید. مردم شهر مسقط بسیار مهمان نواز هستند و پس از یک برخورد کوتاه مطمئناً با آن ها ارتباط صمیمی پیدا خواهید کرد. سعی کنید که پوشش خود را مطابق با شرایطی که در این کشور وجود دارد انتخاب نمایید. لازم به ذکر است که مردمان این شهر به عنوان یکی از شهرهای مسلمان نشین به هیچ وجه خوردن و آشامیدن را در ماه مبارک رمضان نمی پسندند و بهتر است که در ماه مبارک رمضان سفر خود را به تعویق انداخته و یا در مکان های عمومی از خوردن و آشامیدن بپرهیزید.

 

بحث پایانی در مورد این شهر

در پایان می توان گفت که شهر مسقط به عنوان یکی از شهرهای عرب ‌نشین همواره توجه بسیاری از افراد را به خود جذب کرده است. افرادی که قصد سفر به این شهر را دارند، بهتر است که، تور عمان را بیشتر مورد توجه قرار دهند. در کل می‌ توان گفت که تور مسقط ، می ‌تواند برای افرادی که هزینه آن چنان بالایی برای سفر به شهرهای حوزه خلیج فارس ندارند، بهترین گزینه باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های ثبت شده: